Beerwulf had een grote ambitie: ze wilden de online speciaalbiermarkt veroveren in Europa. Met deze missie heeft Valtech ze succesvol geholpen.

Mijn aandeel in het project was de optimalisatie van de bestaande webshop http://www.beerwulf.nl, en de architectuur en opzet van een internationaal brouwersplatform, waar de aan Beerwulf verbonden brouwers hun bieren konden pitchen, prijsafspraken maken en informatie toevoegen.

Tijdens de optimalisatie heb ik in wekelijkse CRO sessies samen met de Product owner en een visual designer de gebruikersstatistieken doorgenomen, conversieverhogende optimalisaties voorgesteld en gevalideerd, A/B tests uitgevoerd en aannames geformuleerd en uitgezocht.

Het doel van het brouwersplatform was het ondersteunen van internationalisatie en automatisering. De uitdaging daarbij was om een workflow te ontwikkelen die zowel voor de brouwers als de Beerwulf medewerkers gemakkelijk te gebruiker was. Beide partijen moeten samenwerken om de bieren goed aan te melden, te onderhandelen over de prijs en te bewaken dat alle gegevens en berekeningen kloppen. De gebruiksvriendelijkheid moest daarom zowel aan de voorkant bewaakt worden als in het admin gedeelte. Daarnaast was gegevens validatie een belangrijk onderdeel van de opdracht, zodat de workflow zoveel mogelijk geautomatiseerd kon verlopen. De via het platform opgeslagen informatie wordt opgeslagen in Inriver, en kan vervolgens worden geëxporteerd naar het episerver B2C platform.

Output:

  • Verhoogde conversie B2C site
  • UX design brewerportal
  • Usertests brewerportal
  • Advies doorontwikkeling brewerportal

Resultaat:

https://www.beerwulf.com

(brerportal is exclusief voor geregistreerde brouwers)