Partou was bezig met het herdefiniëren van hun doelstellingen en en neerzetten van een online en offline bedrijfsstrategie voor de komende jaren. Hun verzoek aan ons was om de twee primaire klantreizen in kaart te brengen, en uit te lichten waar op lange en korte termijn de meeste kansen lagen voor Partou om in te spelen op hun behoeften.

Ik heb een aantal interne sessies georganiseerd, waarbij ik diverse interne stakeholders heb begeleid in het definiëren van hun doelen, visies en eigen ervaringen. Hierin hebben we de belangrijkste stappen neergezet, hun eigen voor- en nadelen en leerpunten hierbij, en zijn we uiteindelijk tot een value-effort map gekomen met daarin de belangrijkste toekomstige stappen.

Om tot de customer journey map te komen heb ik gebruik gemaakt van diepte-interviews, guerilla-usertests van de huidige website, gebruikersstatistieken en eerder gehouden enquetes. Naast een customer journey map, heb ik ook een expert review opgesteld met daarin de belangrijkste leerpunten en adviezen voor hun toekomstige online strategie.

Output:

  • Opgenomen interviews
  • Customer journey maps BSO en KDV journeys
  • Expert review
  • Diverse workshops en sessies

Resultaat:

Screen Shot 2017-12-24 at 10.58.22