Bouwcenter is een gedecentraliseerde organisatie, waarbij een federatie van aandeelhouders en onafhankelijke vestigingen samen een paraplu-organisatie vormen. Elk van de aandeelhouders heeft een of meerdere bouwshops en showrooms, die bouwproducten leveren aan professionele aannemers. Ze bundelen hun krachten op het gebied van online en offline marketing & communicatie.

Fase 1 van de opdracht was om hun verscheidenheid aan individuele websites om te zetten in een gezamenlijke website met algemene webshop, met respect voor de diversiteit aan achterliggende systemen. In fase 2 (lopend) voegen we de optie toe om geregistreerde gebruikers toegang te geven tot de vestigingsspecifieke collectie en ze hun persoonlijke prijsafspraken te tonen.

De uitdaging van dit project was het definiëren van een concrete, gemeenschappelijke doelstelling waar alle vestigingen zich in konden vinden. Omdat online verkoop slechts een klein deel van de omzet vormde, hebben we besloten om ons te richten op ROPO (research online, purchase offline). Naast direct bestellen kunnen geregistreerde klanten ook offerteaanvragen opstellen, en is er een uitgebreid inspiratie gedeelte, waarbij aannemers en ZZP-ers samen met hun klanten kunnen bekijken welke stijl bij hen past. Daarnaast heb ik samen met een digital marketeer een basis voor CRO gelegd, waarbij we op regelmatige basis de doelen bespreken, gebruikersstatistieken analyseren en optimalisaties bespreken en valideren.

Output:

  • Usertests
  • UX-design in Axure
  • Storymap
  • Diverse workshops en sessies

Resultaat: https://www.bouwcenter.nl/