Mijnstudent kwam bij ons met het verzoek een site te bouwen die was geoptimaliseerd voor twee verschillende doelgroepen. Deze twee doelgroepen heb ik samen met Mijnstudent geïdentificeerd en hun (beoogde) workflow uitgewerkt in een schematisch overzicht van doelgroepen en gebruikerspaden.

De belangrijkste doelgroep was de zakelijke klant. Hun workflow heb ik genomen als leidraad voor het ontwerp van de flow van de website. Uitgangspunten waren het wekken van vertrouwen (met reviews, klantcases en aanvullende informatie als iemand verder wil lezen) en conversie. De hoofdconversies zijn bellen en offerte aanvragen.  Het sturen op deze conversies moest worden gecombineerd met een logische flow waarbij potentiële klanten hun snel konden zien wat Mijnstudent precies doet, en wat ze voor hen kunnen betekenen. De secundaire doelgroep was de student. Om de site ook aantrekkelijk te maken voor potentiële werknemers, kregen de studenten een eigen landingspagina, geoptimaliseerd op beleving, teamspirit en vacatures.

Naast het uitwerken van het interactieontwerp van de belangrijkste templates ben ik ook projectleider geweest van de website als geheel: design, bouw, fotografie, tekstschrijven, sitearchitectuur uitdenken, vullen en optimaliseren. Dit heeft geleid tot een mooie website, met een logische structuur, goede workflows en veel enthousiaste reacties van klanten en medewerkers!

Output:

Resultaat: http://mijnstudent.nl/